ISO Belgeleri Nasıl ve Nereden Alınır?
ISO belgesi nasıl alınır? Gerekli koşullar sağlandıktan sonra akredite bir belgelendirme firmasına başvurarak işletmeniz için en uygun belgeleri alabilirsiniz. Bu süreçte Türkiye’deki bir firma ile çalışabilir ya da yurt dışında ISO tarafından yetkilendirilmiş herhangi bir firmaya yönelebilirsiniz.
Başvuru işlemlerinin yapılmasının sonrasında denetleme sürecine geçilir. Bu süreçte belgelendirmeyi gerçekleştirecek firma gerekli standartların sağlanıp sağlanmadığını kontrol eder. İlgili belge için gerekli standartları karşılayan işletme ISO belgesi almaya hak kazanır.
ISO Belgeleri Nasıl Alınır?
ISO belgeleri, işletmelerin belirli standartlarda üretim, yönetim ve hizmet kalitesine ulaştığını gösteren belgelerdir.
ISO (Uluslararası Standartlar Organizasyonu), dünya çapında kabul görmüş standartları belirleyen bir kuruluştur.
ISO belgesi almak için izlenmesi gereken genel bir süreç aşağıdaki gibi özetlenebilir:
-Hangi belgelerin işletmeniz için uygun olduğuna karar vermek,
-İlgili belgeler hakkında bilgi toplamak,
-ISO belgesi veren akredite firmalardan fiyat teklifi almak,
-Fiyat tekliflerini değerlendirilmesi sonucunda karara ulaşmak,
-Akredite firmaya başvurarak denetleme sürecini başlatmak,
Bu süreç ilk defa ISO belgesi alacak işletmeler için zorlayıcı olabilir.
Bu nedenle SUALP Danışmanlık gibi bu işte yetkin ve tecrübeli firmaların desteğini almak akıllıca olabilir.
ISO Belgesi Almak İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
İşletmeniz için ISO belgesi alırken bazı evrakları hazırlamanız gerekmektedir.
Bu evraklar aşağıdaki gibi listelenebilir:
-Vergi Levhası,
-Ticaret Sicil Gazetesi,
-Faaliyet Belgesi,
-İmza Sirküsü,
-Resmi Çalışan Listesi,
-Üretim İzni,
-Kapasite Raporu
Belgeleme süresince ilgili firma sizden daha fazla evrak isteyebilir ya da zaman içerisinde bu alanda gerekli evraklar konusunda değişiklikler gerçekleşebilir.
ISO belgesi fiyatları da göz önüne alındığında bu süreci daha rahat geçirmek adına bir danışman firma ile ilerlemek akıllıca olabilir.
ISO Belgesi Almak Neden Önemlidir?
ISO belgesi almak, bir işletme için oldukça önemlidir. İşletmeler bu belge ile pek çok açıdan daha verimli hale gelmektedir.
ISO belgelerinin bir işletmeye kattığı artılar aşağıdaki gibi sıralanabilir:
a.) İşletmenin hizmet ve ürün kalitesini artar.
b.) İşletmenin verimliliğini artar.
c.) Müşteri memnuniyetini yükselir.
d.) İşletmenin pazar erişimini genişler.
e.) İşletmenin rekabet avantajı sağlanır.
ISO Belgesi Alırken Belgelendirme Danışmanlığı Hizmeti
İşletmeler için ürün ya da hizmetlerini kaliteli bir biçimde müşterilere sunmaları oldukça önemlidir. Firmanızın sunduğu kaliteyi belgelemek için ISO belgesi almak ve bu süreci de daha basit ve kolay bir hale getirmek için belgelendirme danışmanlığı hizmeti alabilirsiniz. Belgelendirme danışmanlığı konusunda bizi tercih edebilirsiniz.